New Step by Step Map For اصفهان

Wiki Article

من أبرز ما يميز أصفهان المساجد الكثيرة التي تنتشر في أرجائها، وتمثل نموذجا لفترات حكم مختلفة مرت بها الدولة الإيرانية. وتضم المدينة العديد من المباني الدينية للطوائف غير الإسلامية فيها مثل الطائفة المسيحية والتي يشكل الأرمن غالبيتها، إضافة إلى الطائفة اليهودية والتي لا زال العديد من أتباعها يعيشون في المدينة لحد الآن.

برج کبوتر مرداویج نیز یک برج کبوتر قابل توجه در مرداویج است که در خود چیزی حدود ۱۵هزار لانه کبوتر را جای داده است.

رئیس‌ دفتر رئیسی: به تلفن خلبان بالگرد که زنگ زدیم، امام جمعه تبریز جواب داد

اصفهان شهری است که هر گوشه‌اش نشانی از تاریخ دارد. در چنین شهری باید هم به رستوران سنتی بروید و مزه غذاهای اصفهانی را در بهترین رستوران‌ها بچشید.

این زمین ۴۲۰۰ متری بر اساس اطلاعاتی که یاشار سلطانی منتشر کرده، در شمال شرق مدرسه علمیه امام خمینی قرار دارد و قیمت روز آن با توجه به بهای متوسط زمین در منطقه، «حدود هزار میلیارد تومان» تخمین زده می‌شود.

Cite When each and every hard work has long been manufactured to stick to citation design guidelines, there might be some discrepancies. Be sure to confer with the suitable design handbook or other sources When you've got any questions. Select Citation Type

وتحتوي المساحات more info الموجودة بين طرفي القناطر على أشكال تشبه «سنتور» (شكل خرافي يمثل رأس وذراعي وجذع إنسان وبقية الجسد حصان) الذي ينظر إلى الخلف ويرمى بالسهام. ويعزى إلى العرف المنسوب إلى مدينة بارثيا القديمة والذي تمثل في الالتفاف على السرج حال التظاهر بالانسحاب وإمطار العدو بوابل من السهام.

زمان گذشت تا در سال ۱۳۸۰ فردی به نام معتمدی این خانه را خرید و با تلاش بسیار موفق شد آن را در فهرست آثار ملی ایران ثبت کند. حالا این خانه را به نام معتمدی نیز می‌شناسند.

زاینده رود از رشته کوه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد. این رود عامل اصلی حیات و شادابی اصفهان و کشاورزی در این شهر است.

اگر با ماشین شخصی به اصفهان سفر کنید، با شارژ اصفهان‌کارت هزینه‌ پارکینگ را هم می‌پردازید. 

تفاوت این پل با سی‌وسه پل در معماری زیبا و وجود ساختمانی مخصوص اقامت پادشاه در میان پل است.

این حمام در دوران صفوی و به دست دانشمند بزرگ، شیخ بهائی شاخته شد. برخی علت خاموش شدن شعله را بی‌دقتی در حین انجام تحقیقات می‌دانند.

منارجنبان یکی از جاهای دیدنی اطراف اصفهان است که نباید دیدن آن‌ها را از دست بدهید. این بنا از چند بخش تشکیل شده است که مناره‌ها، مهم‌ترین بخش هستند.

اگر سفر به مرکز ایران را مدنظر قرار داده‌اید، بعد از اصفهان به شیراز بروید و جاذبه های شیراز را که در زیبایی بی‌شباهت به اصفهان نیست، ببینید.

Report this wiki page